maanantai 26. helmikuuta 2018

Sisustuksen in & out

K A T E G O R I A : K O T I & S I S U S T U S

Kevään myötä usein herää inspiraatio oman kodin laittamiseen ja niin on mulla käynyt nytkin. Kovasti tekisi mieli koko ajan tehdä kotia kivemman näköiseksi. Fakta on kuitenkin se, että asutaan pienessä vuokra-asunnossa, johon ei suuria muutoksia voi eikä kannata tehdä tässä kohtaa. Pienillä jutuilla saa kuitenkin aina uutta ilmettä aikaiseksi ja ajattelin, että tuossa kuun vaihtuessa voisi vaihtaa kodin tekstiilejä keväisempiin, jolloin koti tuntuu taas freesimmältä. Tähän väliin ajattelin kuitenkin tehdä tällaisen in & out -postauksen, jollaisia olen nähnyt muotiblogien puolella, mutta sisustusversiona. Elikkä tässä mun kolme suosikki sisustusjuttua tällä hetkellä sekä kolme sisustusjuttua, jotka ei oo ihan mun juttu:

IN

inletter
Letterboard. Tällaista oon havitellut jo pitkään, mutta taulujen hinnat on ollut liian korkeita siihen nähden, että olisin raaskinut tällaista ostaa. Tää menis aika kivasti meidän eteisen seinään ja siihen olis kiva aina kirjoittaa joku tervehdys vieraille. Tai sitten siihen voisi kirjoittaa laulun sanoja, sitaatteja tai vaikkapa jonkun vuodenaikaan tai juhlapyhään liittyvän lausahduksen. Näitä näytti juuri olevan Jyskissä tarjouksessa, mutta Rauman Jyskistä ne oli tietysti mennyt jo loppumaan, buu!

insheets
Pellavalakanat. Pellava on alkanut materiaalina jotenkin viehättämään mua entistä enemmän ja varsinkin pellavalakanat ois musta aivan ihanat. Harmi, että ne on paitsi kauniita myös aika hintavia, joten eipä tule ainakaan hetkeen tähän talouteen sellaisia hommattua. Ylipäätään meidän lakanavalikoima olis päivitystä vailla, joten jotkut kivat uudet lakanat ois kyllä kovin tervetulleet.

inwarm Lämpimät sävyt. Mun sisustusmaku on pysynyt pääpiirteittäin samanlaisena jo monta vuotta ja aina vain mua ihastuttaa eniten lämpimät sävyt, joista tulee jotenkin kotoisa olo. Vähän niin kuin tätä tyyliä kuin kuvissa näkyy. En vois koskaan tuntea oloani kotoisaksi koko valkoisessa ja modernissa asunnossa, jossa olisi korkeakiiltokalusteet ja valkoinen nahkasohva. Puuta, pehmeitä matskuja, viherkasveja sekä maanläheisiä värejä, mustaa ja valkoista sopivassa suhteessa ois ehkä sellaiset jutut, jotka tuntuu mulle omimmalta.

OUT

outgold Kulta. Monissa blogeissa oon törmännyt kullan väriin sisustuksessa varsinkin koriste-esineiden ja taulukehyksien muodossa. Jotenkaan tää trendi ei oo vienyt mua mukanaan, eikä se ole herättänyt mitään vau-tuntemuksia. Pidän kyllä kullan väristä itsessään ja mun kaikki korut ovat nimenomaan keltakullan värisiä, mutta jotenkaan sisustuksessa se ei mulle toimi.

outmarble Marmori. Marmorikuvioinnista on selkeesti tullut iso trendi sisustuksessa ja muuallakin. Marmori on ihan jees jossain pienissä jutuissa (iteltäkin löytyy marmorityyliset puhelinkuoret) ja hyvällä maulla käytettynä, mutta en kuitenkaan koe, että se ois ihan mun juttu. Isoilla pinnoilla se tekee jotenkin kylmän ja kolkon vaikutelman, enkä siks sitä omaan kotiini hankkisi kuin korkeintaan jonkin pienen koriste-esineen muodossa.

outglitter
Glitter. Valkoinen ja hopea yhdistelmänä ei oo yhtään mun heiniä eikä varsinkaan jos se hopea vielä kimaltelee. Glitteriä voisin hyvin käyttää esimerkiksi juhlien koristamisessa, mutta arkielämässä ei kiitos. Tää on kyllä näistä kolmesta out-kohdasta mulle selkeästi se eniten nou nou.

Meneekö meidän mieltymykset yhteen? Vai onks sulle esimerkiksi glitter just se juttu? Miten sä tykkäät sisustaa? Mitkä viimesimmät trendit on iskenyt suhun? :-) Ois kiva kuulla, millaisia sisustajia sieltä löytyy! 

Kuvat lainattu pinterestistä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti