tiistai 26. maaliskuuta 2019

40 biisin musahaaste, osa 1



Eipä oo pitkään aikaan tullut jaettua mitään musavinkkejä täällä! Eikä näitäkään nyt vinkeiksi voi sanoa, mutta musiikkia tää postaus käsittelee kuitenkin. Kaivoin jostain luonnosten syövereistä tällaisen musahaasteen, jonka oon joskus jostain poiminut talteen. Tässä nyt 20 ensimmäistä kohtaa haasteesta! Näitä oli kiva miettiä ja samalla kuunnella biisejä, joita ei (ainakaan kaikkia) oo tullut ihan tässä lähiaikoina kuunneltua. 

1. Kappale,jonka esittää lempi artistini: Robin - Sä pystyt mihin vaan
Lemppari artistista tuli heti Robbari mieleen ja tää on kyllä hyvän mielen biisi! Harmi, että tästä Robinin uudesta musasta ei tuu varmaan diggailtua yhtä paljon kun vanhasta tuotannosta. 

2. Kappale, joka soi päässäni: Ruusut - Glitchit
Just katteltiin, että missä kesän festareilla pääsis näkemään Ruusut! Siks tää pyörii päässä. 


3. Kappale, joka kuvaa tämänhetkisiä tunteitani: Olavi Uusivirta - Tanssit vaikka et osaa
Tällä hetkellä on kyllä huippu fiilis! Aurinko paistaa ja kevät on tuloillaan. Viimeinen viikko, kun oikeesti täytyy painaa kouluhommia, gradukin on pian palautusvalmis. Kaiken kaikkiaan jotenkin hyvä fiilis. 

4. Kappale, joka muistuttaa minua jostakin: Tommi Läntinen - Jari ja Minä
Tätä on tullut kuunneltua kaveriporukan kanssa usein ja tää on päätynyt meidän Lofootin reissun videollekin taustamusaks. Tästä tulee kyllä aina hyvä mieli, kun tän kuulee :-D


5. Kappale, jota vihaan: Haloo Helsinki - Kuussa tuulee
Vihata on tietysti aika vahva ilmaus, mutta kyllä tää biisi saa nopeesti vaihtaan radiokanavan toiseen. Muutenkaan Haloo Helsinki ei oo koskaan kuulunut mun lemppareihin.  

6. Kappale, jota rakastan: Vesa-Matti Loiri -  Yhtenä iltana
Tää biisi on ihana ja varsinkin vielä Veskun laulamana! Tää on yks mun ihan ultimaattisia all-time-favourite biiseistä. 


7. Kappale, joka muistuttaa minua viime kesästä: Anna Laulumaa - Tänä kesänä kerron sulle
Tätä biisiä tuli kuunneltua useasti viime kesänä ja tästä tulee kyllä ihan kesäfiilis. 

8. Kappale, johon en ikinä kyllästy: MC Hammer - U Can't Touch This
Hahah, hauskaa et mulle tuli tää ekana mieleen. Tää on vaan hyvän mielen biisien aatelia ja jalka alkaa aina vipattaan kun tän kuulee. Tällasia biisejä ei kuitenkaan tuu kuunneltua niin usein, että näihin vois ikinä kyllästyä.  


9. Kappale, jota voin tanssia: Olavi Uusivirta - Kaiken jälkeen olet kaunis
Valssia tanssisin erittäin mielelläni! Tää on ihana valssibiisi. 

10. Kappale, joka saa minut nukahtamaan: J. Karjalainen - Sinulle Sofia
Joskus laitetaan sängyssä musiikkia soimaan, kun koitetaan rauhoittua ja saada levollinen olo ennen nukkumaanmenoa. Tätäkin on tullut soitettua ja tää on kyllä ihanan rauhottava biisi.


11. Kappale suosikkibändiltäni: Imagine Dragons - Cool Out
Mulla ei oikein oo ollut mitään yhtä tiettyä suosikkibändiä, mut Imagine Dragons on kyllä niitä harvoja bändejä, joiden koko tuotanto on tullut tutuksi. Tää biisi on uusimmalta levyltä ja on yks lemppareista.

12. Kappale, joka soi ensimmäisenä soittolistallani: NONONO - Pumpin Blood
Mulla on Spotifyssä aika montakin soittolistaa, mutta ensimmäisen listan ensimmäinen biisi on tää. Lisätty listalle vuonna 2013!


13. Kappale, josta pitäminen tuhoaa katu-uskottavuuteni: Taikakuu - Saanko luvan
En mä nyt tiedä onko mulla mitään katu-uskottavuutta ollut alunperinkään, mutta ehkä näitä iskelmäbiisejä joku voi pitää nolona. Tai ainakin mä joskus pidin. Mut nykyään tykkään esimerkiks Taikakuusta ihan sikana! 

14. Kappale, jota kukaan ei olettaisi minun rakastavan: Timi Lexikon - Siivet auki
Tää biisi on yks mun pitkäaikasista lempparibiiseistä, enkä usko et moni tietää sitä. Muuten en kuuntele kyseistä artistia, mut tää biisi on jotenkin kolahtanut. En tiä miksei oo tullut tätä koskaan ääneen hypetettyä. 


15. Kappale, joka kuvaa minua: Elastinen - Voitais välillä elää
Tää kohta oli kaikista vaikein keksiä! Mut tää biisi mulle tuli mieleen, kun kerran kuunneltiin tätä Viljamin kanssa ja puhuttiin, et täähän kertoo vähän musta. Haluaisin aina kokee uusia juttuja ja tehdä kaikkea kivaa, että ei tarvis sit myöhemmin katua. Haluan, että elämästä jää jotain muisteltavaa. 

16. Kappale, jota rakastin mutta en siedä enää: Pink feat. Nate Ruess - Just Give Me a Reason
Tästä biisistä tykkäsin hirveesti kun se tuli (koska Nate Ruess), mutta nykyään kyllä vaihdan kanavaa jos tää tulee. Tää kulutettiin silloin liian loppuun. 


17. Kappale, jonka kuulen usein radiosta: Bruce Springsteen - Dancing In the Dark
Kuuntelen usein Radio Novaa ja tää tuli yhtenä biisinä mieleen. Diggailen vanhoista klassikoista!

18. Kappale, jonka toivoisin kuulevani radiosta: Berlin - Take My Breath Away
Tääkin on Novan soittolistoilla ja usein toivoisin, että tää soitetaan, koska tää on niin ihana biisi! 


19. Kappale suosikkilevyltäni: Pariisin Kevät - Imatrankoski
Omistan kolme Pariisin Kevään levyä ja niistä mun suosikki on Astronautti. Noita levyjä on aikoinaan tullut kuunneltua paljon! Imatrankoski on yks mun suosikkikappaleista Pariisin Keväältä. 

20. Kappale, jota kuuntelen vihaisena: Coldplay - Fix You
En oikein osaa sanoa, mitä musiikkia kuuntelisin vihaisena. Ehkä jos oon tosi vihanen ja turhautunut, niin haluaisin vaan itkee sitä pahaa oloa pois ja tällä biisillä saa kyllä kyynelkanavat aukeemaan aika tehokkaasti. Yks ihanimmista biiseistä koskaan. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti