lauantai 22. joulukuuta 2018

Jouluiset "en ole koskaan" -väittämät

IMG_2178 
Blogeissa on aina tasaisin väliajoin näkynyt näitä "en ole koskaan" -postauksia ja itsekin oon keräillyt puhelimen muistioon niitä vähän harvinaisempia juttuja, mitä ei oo tullut koskaan tehtyä. Meinasin siis tehdä niistä postausta jossain kohtaa sillä edellisen kerran oon toteuttanut tän tyyppisen postauksen joskus vanhan blogin alkuaikoina vuosia sitten. Keksin kuitenkin tehdä vastaavan version jouluun liittyen ja päätin jättää muut väittämät johonkin toiseen postaukseen. Näitäkin nimittäin tuli keksittyä aika monta! Alla siis kymmenen väitettä, joita mä en joulun aikaan oo koskaan tehnyt.

IMG_2171

Jouluisin en ole koskaan...

... käynyt kirkossa tai hautausmaalla jouluaattona. Tää ei oo vaan koskaan kuulunut meidän perinteisiin, kynttilät hautausmaalle on viety jo aatonaattona valmiiksi.

... avannut joulukalenterin luukkuja etukäteen. Mä oon ollu niitä tyyppejä, jotka on aina säästäny luukkuja avaamatta, että myöhemmin saa avata luukkuja enemmän.

... nähnyt Love Actually -leffaa. Tuntuu, et tää on kaikkien bloggaajien lemppari joululeffa, mut mun ei oo tullut koskaan katsottua. Toinen hypetetty The Holiday tuli katottua myös vasta viime vai edellisjouluna...

... maistanut lipeäkalaa. Tätä ei oo koskaan meidän joulupöydästä löytynyt, enkä oikeestaan ees tiedä millaista lipeäkala on.

... tykännyt valkoisista joulukuusista. Meillä on aina ollut oikea kuusi, mikä on tietysti paras vaihtoehto. Muovikuusetkin menee, jos ne on mahdollisimman aidon näköisiä, mutta ne kaikki valkoiset ei oo sitä lähelläkään. Valkoiset kuuset ei siis oo koskaan olleet yhtään mun makuun.

IMG_2182

... ollut kirkossa laulamassa kauneimpia joululauluja. Jo monta vuotta oon halunnu mennä, mutta tänäkään vuonna en päässyt, kun aikataulut ei ikinä mätsää!!

... katsonut joulurauhan julistusta. Ei oo kuulunut myöskään ikinä meidän perheen perinteisiin.

... viettänyt jouluaattoa ilman joulupukkia. Meillä on ollut aina lapsia mukana joulunvietossa ja siksi myös joulupukki on joka vuosi vieraillut meillä. Kummityttö - porukan nuorimmainen - täytti kuitenkin tänä vuonna 10 vuotta, joten ymmärsin, että tänä vuonna pukkia ei enää tule, apua!

... saanut mantelia riisipuurosta. Riisipuuro kuuluu meidän jouluperinteisiin, mutta en muista, että koskaan oisin onnistunut saamaan mantelia...

... ollut joulukuussa ulkomailla. Mulle joulu on koko joulukuu, enkä kauhean mieluusti joulukuussa lähtisi ulkomaille. Paitsi johonkin hienoille joulumarkkinoille Eurooppaan!

Montako pistettä sain? Löytyikö kohtia, joita säkään et oo koskaan tehnyt? Mitä jouluisia "en ole koskaan" -väittämiä sä keksisit omalle kohdalles?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti