torstai 6. joulukuuta 2018

Joulukuun ensimmäiset päivät

DSC_0847 DSC_0874 page DSC_0917

Joulukuun ensimmäisten päivien aikana ollaan ahkeroitu gradun kanssa, käyty eväsretkellä ja viimeistä kertaa yliopiston joulujuhlassa. Ollaan tehty joulusiivous ja sen myötä oon koristellut kodin jouluiseksi. Ystävien kanssa istuttiin viikonloppuna iltaa herkkujen, saunomisen ja lautapelien merkeissä. Oon availlut luukkuja kolmesta eri kalenterista: arpakalenterista, The Joulukalenterista sekä mun "suklaakalenterista", jonka virkaa toimittaa tänä vuonna tuo lasinen purkki, jossa on 24 konvehtia. Toi on muuten ihan paras konvehtirasia toi Pandan Suosikki-konvehtimix. Geishan ja simpukkasuklaan lisäks. Oon kerennyt katsoa jo neljä elokuvaa näiden päivien aikana, vaikka yleensä katon leffoja vain harvoin. Kaksi niistä oli hömppäjoululeffoja (Netflixistä Jouluprinssi ja Kuninkaallinen vaihtokauppa) ja kaksi vähän vakavampaa katottavaa (Netflixistä The Call, joka oli vähän turhan sykettä nostattava mulle, mut hyvä silti sekä itsenäisyyspäivänä tietysti sotaleffa).

Tänään on vietetty yhtä mun lemppari päivää vuodesta eli itsenäisyyspäivää. Tästä on jotenkin viime vuosien aikana tullu mulle jotenkin tärkee pyhä. Tuntuu hienolta juhlistaa Suomen itsenäisyyttä ja varsinkin noita sotaleffoja katsomalla nousee kyllä arvostus niin korkeelle kaikesta siitä, mitä meidän isoisät ja muut mukana olleet on meidän maan hyväks tehnyt. Ei sitä voi nykypäivänä edes kuvitella. 

Tänään me käytiin päiväkävelyllä, syötiin konvehteja ja mä keitin ekan satsin riisipuuroa ja katsoin Tali-Ihantalaa (vähän vaihtelua Tuntemattomalle). Oltiin myös ahkeria ja kirjoteltiin pari tuntia gradua aamusta, mut onneks loppupäivän sai pyhittää lepäämiselle. Ihanan rento ja jouluinen itsenäisyyspäivä. Hyvää itsenäisyyspäivää myös sinne jokaiselle!  Toivottavasti teilläkin on ollut mukava päivä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti